Ajánló

Metal Gear Solid 03
Akció képregények

Metal Gear Solid 03

Hozzászólások

  • xeraph 2019.10.21. 19:14
    És ő is egy barátjától hallotta. :D

    Bővebben...

     
  • HeirToGrievous 2019.10.21. 17:05
    A "barátod" mesélt róluk, mi? ;)

    Bővebben...

     
  • xeraph 2019.10.21. 16:19
    Egy barátom mesélt olyan "művészfilmekről", ahol a hölgyek hasonló kegyben voltak részesítve. :) Ezt ...

    Bővebben...

     
  • Farek 2019.10.21. 10:49
    Lehet, hogy az Angyalok által meghirdetett Csillag születikre gyakorolt. Meg biztos nagy rajongója ...

    Bővebben...

     
  • Farek 2019.10.21. 10:48
    Na igen, azért egy Bosszú Angyalaiban az a kép elég sokkolóan hat.

    Bővebben...

Ki van itt?

Oldalainkat 322 vendég és 17 tag böngészi

  • 24747
  • arsenal66
  • coach7941
  • Darrenshan
  • gabo02
  • joustoe
  • Leslie_m
  • M.B.
  • mergenc
  • mupet
  • odomisauq
  • Qrw02
  • szepi79
  • uldtpxj
  • Urbanvoice
  • Vadas
  • Zselic

A múlt havi kissé hosszú, ámde legalább megfelelően borús hangulatú amerikai képregénypiaci cikket követően itt egy újabb, nem annyira hosszú, de legalább megfelelően borongós hangulatú írás. Avagy igen, kijöttek az eladási adatok, szóval merüljünk bele az októberi számokba.

Szeptemberben a Marveltől egyedül az X-szerkesztőség egyik első számos kiadványa volt képes megverni a Brightest Day egyeduralmát a DC-től. Októberben a Marveltől csak az X-szerkesztőség egyik első számos kiadványa volt képes megverni a Brightest Day egyeduralmát a DC-től.
Nem, nem mentem ár hirtelen Frank Millerbe, hogy bármit írok, azt meg kell ismételnem. Nem, nem mentem át Frank Millerbe, hogy bármit írok, azt megismétlem. Annyiról van csak szó, hogy a még év eleje felé beígért új csapatcím, az X-Force újra-újraindítása végre kezdetét vette, bár, hogy legyen benne egy csavar és hogy ne kelljen rögtön v4-re ugrani, a sorozat mostani neve Uncanny X-Force. Hamarosan követi majd az Uncanny New Mutants és az Uncanny X-Factor is, az Uncanny X-Men Legacy egyelőre még valószínűleg nem fog eljönni. Talán már csak azért is, mert akkor tényleg megkülönböztethetetlenné válnának a sorozatok.
A fentebb említett Brightest Dayek amúgy így, féltávhoz közeledve furamód elkezdtek nagyobb ütemben esni. Hogy most ebből hány olvasó várja ki inkább a tpb-ket, még kérdéses. Velük együtt és egyenlő mértékben ment lejjebb amúgy a Green Lantern v4 is, ami nem csoda, mert a két sorozatot gyakorlatilag az olvasók nagyja egynek veszi.
De nem merült még ki ezzel a DC készlete a top10-ből. Szokás szerint itt, a legtetején agyonverik a Marvelt, a Return of Bruce Wayne és a Batman & Robin is ott vannak a nagy Avengers-trió előtt.
És akkor pár szó az Avengersekről. Próbálom a lehető legkevesebbet szidni most Brian Azvanamitmondokéskuss Bendist ebben a bekezdésben. Szóval a Brubaker-írta Secret Avengers, azok után, hogy az egyik legmeredekebb zuhanást szenvedte el, most a legstabilabb lett, ezer olvasót se vesztett. A New Avengers v2 is úgy-ahogy bírta, a Brightest Dayek arányaival esett. Nem úgy az Avengers v4, amiben ugyan nem történik semmi, és jót már csak a legelvakultabb Bendis-bológatóemberek írnak róla, cserébe viszont az esése kétszer akkora, mint a környezetében bármelyik sorozatnak. Konkrétan már a New Avengers alatt vannak az eladásai. Vagy, hogy szemléletesebb legyen, annyi olvasó hagyta el két hónapon belül, mint ahányan Star Wars-képregényeket vesznek a tengerentúlon. Azért ez talán már valahol jelzésértékű. Pláne, ha hozzávesszük, hogy az itthon ugyan sokak által szidott, de az USA-ban igenis közönségkedvenc John Romita Jr. rajzolja, akit lehet kritizálni, de tény, hogy az elmúlt két évben ő volt az egyetlen, aki két számnál hosszabb ideig képes volt megemelni az Amazing Spider-Man eladásait, sőt, akkor egy azóta meg nem ismételt növekedést ért el a sorozaton. És még ő se nagyon tud itt csodát tenni.
Nem úgy a tizedik helyezettnél. Elkezdődött a Kick-Ass 2, aminek már nekifogtak a film gyártásának előkészítésébe (jesszus, legalább a képregény forgatókönyvét befejezhetnék már előtte...), és rögtön 65e-rel nyitott. Ami egy szerzői képregény esetében, akármennyire is a Marvel adja ki, nem egy jó, hanem egy kiváló eredmény. Persze várhatóan lejjebb megy majd ez a szám, de ha csak a top25-ben benn marad, nem lesz oka az alkotóknak vagy a kiadónak a panaszra.

Habár a kiadónak talán akad más oka majd a panaszra. Például a 11. és 12. helyek. Az X-Men v3 még az Uncanny felett van ugyan, de már nem sokkal. A jelek szerint a fősorozat lassan óhatatlanul is átveszi a vezető helyét a szerkesztőségen belül. De az, hogy a Wolverine v4 mennyit esett, még engem is meglepett. Az előző cikkben a nyolcvanasokba saccoltam valahol a 104e-s indulószám alapján, ehelyett lement 63e-re. Még Bendis Semmisemtörténikbennemvengersei is vártak legalább három hónapot, mielőtt ennyire lementek volna. És továbbra is jelzem, az elmúlt elég sok év egyetlen értelmes Rozsomák-írója viszi ezt a sorozatot. Összesen annyi megnyugvást lelhetnek a kiadónál ezzel a ténnyel kapcsolatban, hogy még így is megelőzik a GL Corps v2-t, de ami presztízsszempontból főbb, a JLA v4-et is. Ez utóbbi amúgy két szempontból nagy blama a DC-nek. Egyrészt azok után, hogy egy viszonylag erős sajtóvisszhanggal bejelentették, hogy nem emelnek tovább árakat, sőt, inkább visszacsökkentik azokat, kiadták az öt dolcsis JLA-t. A másik, hogy ez egy jubileumi szám volt, az ötvenedik. És semmit sem emelkedtek az eladások. Egy JLA jubileumnál. Ha ez nem szánalmas, akkor nem tudom, mi az. És ami vicces, hogy a netes sajtóban ez a tény meglehetősen el lett rejtve, nem igazán kürtölik szét, hogy egy JLA #50 be tudott bukni.
De nem csak ott vannak gondok. Az valószínűleg csak részemről szívfájdalom, hogy az X-Men Legacy megint egy mélypont felé közelít, elvégre csak Vadóc sorozatáról van szó... de igazság szerint a Thor is most vergődik aközött, hogy a filmes hírek feljebb húzzák vagy az érdektelenség le; az Ultimate Comics Thor szerkesztőségi rekordot csinált az ötvenezrével, ami az egykor a Marvel utódjának kikiáltott világ esetében legfeljebb csak egy kedves, csendes ünnep, nem több; de a legnagyobb kondulást a vészharangon az ASM újabb mélypontja jelenti, ami most a hatvanezer közelében sem volt. Tényleg nagyon kell az a frissítés neki.
Nem beszéltem viszont múlt hónapban a Fantastic Fourról. Hickman többnyire dicsért – szerintem viszont hebehurgya és karakter- és világidegen – történetei a kritikusoknak tetszettek ugyan, de a rajongók háromnegyede eldobta a címet. Ám nemrég bejelentették, hogy a Three című történetvonalban Hickman megöli az egyik csapattagot, és ez az állapot hat számnál tovább fog fennmaradni (feltételezhetően Hickman maradásáig vagy maximum egy történettel az utánig, de esélyesebb, hogy 12 számig). Ezért az 583. rész egy laza 40%-os emelkedést mutatott, amit az 584. még tovább húzott. Jelenleg a cím megint erős középkategória a maga 37. helyével, veri a Hulkot vagy a Daken: Dark Wolverine-t. Sőt, az immár komplett eventté fejlesztett Return of Bruce Wayne mellékágait.
Igen, a DC nem bírta ki, és az utolsó előtti számra kitalálták, hogy egy komplett kis gyűjteményt csinálnak a gothami karakterekkel és az oda kapcsolódó sorozatokkal Bruce Wayne visszatérése köré. Az, hogy ez egy kapkodó döntés, az olvasóknak is lejött, mert a kiadványok nagyja 30-40e környékén mozog, ami a fele sincs a mini aktuális eladásainak. Nem tudom, mennyire volt okos döntés ez a roppant marveles húzás tőlük, elvileg az új vezetőség lényege pont az lett volna, hogy megpróbálják ésszel vezetni a céget.

Ami a kisebb kiadókat illeti, Buffy hozza a formáját és az eladásait, ott van a 30. helyen. A második helyet a kisebbek versenyében most a Dynamite nyerte el egy újabb nagyon régi sci-fi karakter előhalászásával. A John Carter: Warlord of Mars első száma 36e példánnyal a 44. helyen indított. Ami szép is lenne, elvégre a klasszikus sci-fi és a mostanság felbukkanó modern képregényes remake-jeik elég jó színvonalat hoznak, csak sajna ezt a szép eladást inkább az egy dolláros ár produkálta. Nagyon meglepő lenne, ha a második szám elérné a 15e példányt. Az pedig még szebb lenne, ha tovább húzná kivételesen, mint a Buck Rogers, ami szintén egy erős sorozat volt, mégis elkaszálták, még mielőtt bármilyen történet elindulhatott volna igazán benne (komolyan, majd Ti is meglátjátok jövőre, de a sztori beindulásakor jön ki a Vége felirat...). Ami viszont kitalálható, hogy a True Blood emiatt most leszorult a dobogó harmadik fokára, leszorítva az Image-et a Walking Deadjével, aminek a füzetes eladásait különösebben nem zavarják a tv-sorozat sikerei. Persze kötetekben tovább gyilkolnak.
A kissé vegyes színvonalat produkáló Boom! Újabb nagy dobással próbálkozik, amikor is elkezdték kiadni a Soldier Zerót, aminek az első száma megközelítette a Boys eladásait. A sztori különlegessége, hogy Stan Lee találta ki. Márpedig akibe egy csepp cinizmus is szorult és a képregénygeek rajongásán túl is képes nézni Lee műveit, pláne az utóbbi harminc évből, az tudja, hogy az Ember elmúlt néhány évtizedes munkássága annyit se ért, mint a papír, amit azzal a szörnyű büntetéssel sújtottak, hogy rá nyomtatták a történeteit. Szerencsére ezzel a ténnyel ha Lee nem is, a Boom! fejesei tisztában vannak, mert csak arra kérték meg, hogy dolgozzon ki egy karaktert és az eredettörténetét, amit aztán odaadtak valakinek, akinek tehetsége is van: Paul Cornellnek. És a kritikák most dicshimnuszokat zengenek, még azok is, akik hozzám hasonlóan meglehetősen óvatosan és gyanakodva közelítettek a hatalmas Stan Lee felirathoz a borítón. Az eredmény: sikerült átmenetileg lenyomni Kevin Smith Green Hornet-jét. Csak 151 füzettel ugyan, de sikerült. A Boom! Pedig örülhet, különösen, hogy az Irredeemable kifulladása után megint van egy sorozatuk, ami segít nekik némi bevételhez jutni a gyerekrészlegükön kívül is.

Kötetek tekintetében nagy meglepetés nincs. Aki szemmel tartja a GN-ek megjelenéseit és a korábbi listákat, az megtippelheti az első hátrom helyezettet.
Az élen Joseph Michael Straczynski Superman: Eart One-ja végzett 16e példánnyal, ami a roppant vegyes fogadtatás ellenére is azt jelenti, hogy az első szállítmányt bizony elkapkodták. Az utánrendelés számai roppant érdekesnek ígérkeznek.
A második helyen az Image borzasztó mennyiségben a piacra ontott, ámde emiatt marha olcsó Walking Dead v1-es tpb-je található. A számai nem valami nagyok, de ilyen stabil eladás mellett lassan azt csinálja, amit másfél éve a Watchmen, csak kisebben. Ugyanakkor ha a sorozat jó fogadtatása kitart, simán lehet, hogy egy ideig még felbukkannak Walking Dead-kötetek a top10-ben.
A dobogó alsó fokán Darwyn Cooke új Parker-adaptációja áll. Habár Cooke az ideje nagy részét ezekkel a könyvekkel tölti, másban is benne van azért a keze, így nem valami nagy az adaptálás tempója, de hát Cooke, szóval megéri bármennyit várni rá.
Amúgy meg... Walking Dead, valami innen, Walking Dead, valami onnan, Walking Dead, valami eminnen, Walking Dead... Walking Dead tpb-ben, Walking Dead HC-ban, kész csoda, hogy a compendium nem jutott oda.
De van a listán még egy Azarello-féle Luthor HC, ami biztosan egyeseknek örömet okoz majd, mert a kritikusok évek óta igyekeznek elhitetni az internetes közönséggel, hogy ezt a minit szeretik és jó. Mondjuk ha valakinek tetszett a Joker HC (tudjátok, amiben nem Joker szerepelt, csak egy kisminkelt gettóvezér), annak talán bejön ez is. Csak ne feledjétek, hogy a marketingszöveg, mely szerint ez a történet Luthort hősnek, Supermant pedig kész bűnözőnek állítja be, nem igaz (utóbbi már csak azért is, mert Superman szerepel benne kb. 3 oldalt, de abból az egyiket folyamatosan mutogatják mindenütt, mert jó karakteridegen, de legalább látványos).
Amúgy érdekes módon vagy túl fáradt vagyok, vagy tényleg nem igazán jött ki most semmi igazán különleges ezen kívül egy újabb Vertigo GN-t, a Green Womant leszámítva. Jobbára csak régebbi sorozatok reprintjei vagy ongoingok egybegyűjtött kötetei. Az egyetlen, ami talán megemlíthető ezek közül, az az Eisner-díjas Scary Godmother Dark Horse-féle új kiadása.

A számok... nem túl biztatóak, hacsak valaki nem a DC Comics nagy rajongója. A jó hír az, hogy a hihetetlen eredményesnek mutatkozó Walking Dead-kampánynak hála az októberi köteteladások több, mint 13%-kal voltak nagyobbak a képregényüzletekben, mint tavaly ilyenkor.
És itt egy kis közbevetés. Előfordulhat, hogy más oldalak 20%-ot fognak írni, ami ugyanúgy igaz. Eddig általában csak az első 300 cím adatai voltak elérhetőek mindenkinek, de a Diamond most az arányszámokat közzétette a teljes havi forgalomra. Ebből látszik, hogy köteteknél alapvetően a legteteje adja a forgalom oroszlánrészét, míg füzetek esetében a lista gyakorlatilag a leges-legaljáig folyamatosan, egy görbe mentén esik. Ennek az egyetlen érdekessége az, hogy úgy tűnik, az a jelenség, ami a két nagynál érvényben van, mely szerint inkább a közép- és alsó kategória tartja el őket egy-két nagy cím mellett, iparág szintjén is igaz, és rengeteg kicsi cím jut mindenkinél egy-egy kiemelkedőre. Ám van egy hátulütő is, mégpedig hogy a középmezőny is ugyanúgy változik, mint az eleje vagy a vége, vagyis nem fordulhat elő, amire volt amúgy reális esély, hogy megint a független kiadványok húzzák fel a képregényágazatot az innovatív ötleteikkel: vagyis ez a bizonyos görbe nem nagyon rugalmas, minden egyszerre stagnál vagy csökken még mindig mindenhol. De most vissza az eredeti témához...
A füzetek eladásai top300-as szinten 2009 októberéhez képest 3%-ot csökkentek, összesítve pedig másfelet. Ami ellentmond látszólag a fentebb említett jelenségnek, csakhogy ami érdekesebb most, az az évi összesített részlista. Január óta a tavalyi első 10 hónaphoz képest a füzetek 4/4,8%-ot (top300/össz), a könyvek pedig 5,3/4,5%-ot mentek lefelé, amivel az összesített eladás 4,3/4/7%-ot estek. Ebből is látszik, hogy a top300-on kívüli eladások ereje elég csekély, sőt, igazság szerint az indie képregények kezdenek megint szépen csendben halódni. Bár még nagyon ne temessük őket azért, ugyanis a listáról tudni kell, hogy ez a dollárlista, nem a példány. És mivel a Marvelnél rengeteg négy dolláros képregény van, de a DC se fukarkodik velük, továbbá mivel bejelentették, hogy jövőre a DC szinte mindent, a Marvel meg talán legalább egy-két vezető címét visszaviszi a régi árra, bele kell kalkulálnunk azt a faktort, hogy ez az összesített 4,7%-os bevételi esés egy komoly áremelés mellett következett be, vagyis a példányszámokra vetítve ennél sokkal sötétebb képet kapnánk. Komolyan, havi szinten legalább hét számjegyes mértékben szűkült az amerikai képregénypiac, amire még nem biztos, hogy az árcsökkentés gyógyír lesz. Ugyanakkor nem ez az egyetlen fegyver a kiadók kezében, most a Marvel és a DC is elég erősen elkezdte a mozgóképes tervezeteket, és míg a Marvel a mozivásznakat támadja teljes mellszélességgel, a DC-nél komoly terveket körvonalaztak egy tv-s univerzumra. Hogy ezek milyen hatással lesznek majd a szülőmédiumra... elválik.

Részesedésarányok tekintetében a Marvelt igencsak megrázta az Uncanny X-Force közepes kezdése a Wolverine v4 hihetetlen esésével párosulva, amire rájött a két Bendisvengers erőteljes szűkülése is. A lényeg, hogy a szeptemberi 39/44%-uk (dollár/példányszám) leesett 35,5/40,5%-ra. Ezt a négy/négy százalékos koncot egy az egyben a DC nyelte le, és mellécsapott még két/két százalékot az Image-Dynamite-mindenegyébkicsi csoporttól, amivel feljött 31,5/35,5%-ra a múlt havi 25,5/29,5%-ról. A Dark Horse maradt a helyén a harmadik pozícióban, de ami meglepő, hogy az IDW jön mögötte negyediknek egy közel fél százalékos emelkedéssel, amit gyakorlatilag az Image-től nyúlt le. Az Image gyengélkedése különös a nagy kötetdömping mellett, de a jelek szerint tényleg nagyon súlyosan érinti, hogy már ezer éve csúszik a Spawn és a Haunt is náluk.
A Dynamite a jól teljesítő John Carter ellenére komolyan visszacsúszott, habár pont az említett indítófüzet olcsó ára miatt vicces mód a két részesedésaránya szinte teljesen azonos. A másik nagy vesztes az Oni, ami ismét visszasüllyedt a 15. hely környékére, miután a Scott Pilgrim-láz teljes egészében lecsengett. De rajta kívül az 1/1% alatti kiadók nagyja is rosszabbul járt, és ahogy fentebb is írtam, a nagyon kicsi példányszámú képregények helyzete, bár hullámzó, de októberben kifejezetten rossz volt, összességében jó 5-6%-ot veszítettek a nagyobb társaikkal szemben. Kivéve kettejüket. Érdekes módon – bár a számok változnak, de ha az egymáshoz viszonyított arányokat nézzük, akkor nem – az Archie Comics és az Avatar Press talán a legstabilabb képregénykiadók jelenleg az Egyesült Államokban. Nem nagyok, nem bővülnek, de egy tapodtat sem esnek. Külön irónia, hogy míg az egyikük kifejezetten fiataloknak szóló, a legszigorúbb konzervatív erkölcsi értékeknek megfelelő, sokszor nem is titkoltan egyházpárti történeteket jelentet meg (habár mostanában próbálnak kicsit eltérni ettől a begyöpösödött, merev mentalitástól és nyitni a modern társadalom felé azon túl, hogy a sztorikban megjelentek a mobiltelefonok és a közösségi oldalak), addig a másik a brutális, gyomorforgató erőszaktól hemzsegő sorozatairól és polgárpukkasztó szatíráiról ismert. Két gyökeresen ellentétes cég, és mégis egyformán megingathatatlanok.

És a végére a szokásos linkek:
Top 300 képregényfüzet
Top 300 képregénykötet
Kiadók piaci részesedése

A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.

Hozzászólások  

# Blue S 2010-11-26 14:01
Elolvasva az adatokat és összevetve a múltkori listával: katasztrófa. Hihetetlen, hogy vannak füzetek, melyek képesek 10.000 olvasót elveszíteni egy hónap alatt. Az F4 sorozatotvalóban feljebb tornázták egy kicsit, de a növekedés gyorsan megállt és már esik is visszafelé. Úgy látszik, ezt a "megölnek egy hőst, aki egy év múlva úgyis feltámad" trükköt már az amcsik sem veszik be. (Nagyon helyes.) A lista alját nézegetve feltünt a rengeteg Deadpoll sorozat, mini stb. Van ennek valami értelme? Egyik jobban esik, mint a másik. Sajnos, van pár sorozat, ami már annyira lecsúszott és még tovább zuhan, hogy szvsz menthetetlenek. Ilyen az X-Faktor, de a Mennydörgő is vesztettek kb. 2000 olvasót, abból a kevésből, ami maradt. Valahogy ez nem az igazi "Heroic age".
# talgaby 2010-11-26 23:23
A Faktor PAD játszótere, és amíg ő a cégben van, nagyon nem kell félteni. Amúgy már a Marvel is lejjebb vitte a jelek szerint a kritikus határt 15-18e-re. Plusz eddig inkább úgy tűnik, ők se nagyon tudják, mit akarnak. Ugye most még elvileg van idejük, mert szép a naptári év elemzése, de a fiskálisból az októberi most első havi jelentés volt, és az üzleti évet annyira nem zárták rosszul. Szerkesztőségi szinten egyértelműen nagy gondok vannak ott, ezt a (talán azóta le is állított) szerkesztőségi üléses videók is mód megerősítették, hihetetlen szakmai inkompetenciát sugallt már a legelső is belőlük. Ugyanakkor nagyon azt se lehet elmondani, hogy most el lehet kezdeni aggódni, mert minden megnyekken, mint '97-ben, ugyanis most jelenleg két hatalmas vállalat áll a két nagy mögött (Walt Disney Co. és a Time Warner), amiknek komoly érdeke, hogy sikeressé és jövedelmezővé tegye a képregényes részleget. A kérdés az, a Disney belenyúl-e a Marvelbe úgy, mint a Warner tette a DC-nél, és ha igen, mikor és milyen mértékben (és akármilyen fura, ott nem feltétlen Quesadát kellene valószínűleg elküldeni, hanem - akármennyire is fájó kimondani - Breevortot és még pár vezető szerkesztőt).
Atom feed | HálóZsák képregények | 2003 óta