Ajánló

Bosszú Angyalai v1 001
Bosszú Angyalai

Bosszú Angyalai v1 001

Hozzászólások

  • Pierre de La Croix 2019.12.12. 23:10
    Nem t'tom, a Ven Patast egyszer meg Rick Jones is legyozte, pedig o meg May neninel is ergyabb a ...

    Bővebben...

     
  • Farek 2019.12.10. 14:24
    Lehet. Bár az ő hatalma a saját alvilágában a legnagyobb. De jó eséllyel tényleg ráfaragtak volna.

    Bővebben...

     
  • xeraph 2019.12.07. 14:52
    Én igen. :) Lukács Gyuri 1971- es sci-fijének ez volt a címe: THX 1138

    Bővebben...

     
  • Recsi 2019.12.07. 12:12
    Mindenki utánanézett, miért thx 1138 a műhold neve, ugye?

    Bővebben...

     
  • Recsi 2019.12.06. 09:17
    Szia! 5 részes, még jön egy.

    Bővebben...

Ki van itt?

Oldalainkat 308 vendég és 1 tag böngészi

  • 24747

 

mk-story-00

Lefedett játékok: nincs (mitológiai háttér)

0.1. fejezet: Nihilum
0.2. fejezet: Origo
0.3. fejezet: Deos
0.4. fejezet: Pugna
0.5. fejezet: Seditio
0.6. fejezet: Cataclysmos
0.7. fejezet: Perfidia
0.8. fejezet: Inquisitio

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

A Mortal Kombat igen gazdag, ámde meglehetősen darabos teremtéstörténettel és mitológiával bír. A fentebb írtak nagyrészt a Deceptionben elhangzott információkra alapoznak, számos saját kiegészítés társaságában. Az egész leírás közül ez a rész felel meg legonkább egy fanfictionnek, mivel a hatalmas lyukak kitömködése leginkább feltételezéseken alapul.
Az MK őstörténeti idővonala bizonyos fokig vita tárgyát képezi, különösen Shinnok bukásánka pontos időpontja. A fentebb olvasott változat csak egy a lehetséges magyarázatok közül.

Navigátor

mk-story-01

 

Lefedett játékok: Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero és Mortal Kombat: Special Forces

1.1. fejezet: A két klán
1.2. fejezet: A megbízás
1.3. fejezet: A térkép
1.4. fejezet: A nekromanta magyarázata
1.5. fejezet: Szél és föld
1.6. fejezet: Csatornavájatok
1.7. fejezet: Lángok harcosa
1.8. fejezet: Túlóra
1.9. fejezet: A pokol tornáca
1.10. fejezet: Scorpion
1.11. fejezet: Szökés!
1.12. fejezet: A démontestőrök
1.13. fejezet: Shinnok ellen
1.14. fejezet: Sárkányok az alvilágban
1.15. fejezet: Kitörés
1.16. fejezet: Kano nyomában
1.17. fejezet: Shitian szeme

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

Mindkét játék a kalandvonalat képviseli, ennélfogva egyre bonyolultabb és hosszabb pályák találhatóak bennük. Ezek a szövegben jelentősen egyszerűsödtek, a leírás a történetre és a pályák esetleges kulcspontjaira koncentrál.

Navigátor

mk-story-02

 

Lefedett játékok: Mortal Kombat 1

2.1. fejezet: A vak harcos története
2.2. fejezet: Gyülekezés
2.3. fejezet: Shang Tsung szigete
2.4. fejezet: A Torna
2.5. fejezet: A Torna után

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

Az első játék eredeti történetét az idők folyamán először teljes egészében átírták, majd egyes elemeit visszahelyezték a kontinuitásba. A leírás igyekszik annyi elemet megtartani az összes változatból, amennyit csak lehetett – lehetőleg úgy, hogy a logikai struktúra ne boruljon fel.

Navigátor

mk-story-03

 

Lefedett játékok: Mortal Kombat II

3.1. fejezet: A kihívás
3.2. fejezet: Raiden hívása
3.3. fejezet: A hercegnő igaz története
3.4. fejezet: A harcosok érkezése
3.5. fejezet: Halálos Viadal a Külső Világban
3.6. fejezet: A menekülés

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

A legnagyobb eltérés a Torna kezdeti szakaszában, illetve a végén zajló események körül található. A játék csak homályos utalásokat ad arra, pontosan hogyan végződött a küzdelemsorozat, ezért a szereplők végtörténetei közül a legnagyobb halmazt magába foglaló került bele az itteni sztoriba. Szintén fontos, hogy az édeniaiak története, különösen Kitana életútja csak bizonyos főbb elemeket tartalmaz, a részletek kidolgozása már saját fantázia terméke.

Navigátor

mk-story-04

 

Lefedett játékok: Mortal Kombat 3, Ultimate Mortal Kombat 3, Mortal Kombat Trilogy, Mortal Kombat Advance, Ultimate Mortal Kombat

4.1. fejezet: A királynő újjászületése
4.2. fejezet: A vég kezdete
4.3. fejezet: A Kiválasztott Harcosok
4.4. fejezet: Kiborgok és kitaszítottak
4.5. fejezet: Az áruló bukása
4.6. fejezet: Kémek az árnyak közül
4.7. fejezet: Baráti kötelék
4.8. fejezet: Sindel megváltása
4.9. fejezet: Shokanok és kentaurok
4.10. fejezet: A Lótusz útja
4.11. fejezet: Utójáték a világok háborújához

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

Az MK3 eredetileg egy maroknyi szereplőgárdával készült, később ezt a történetet egészítették ki még közel másfélszer annyi figuráéval. Ezért áll össze a leírás sok kicsi csoport teljesen független útjából, melyekből aztán egyetlen nagy végjáték keletkezett. Fontos eltérés, hogy az erdeti játékban Shao Kahn inváziójának első hulláma Manhattanben tűnik fel, illetve az események nagyja New Yorkban játszódik. A később érkezett szereplők esetében viszont az USA keleti partvidéke sehogyan sem illeszkedett az eseményekbe, ezért a sztori színhelye a leírásban áthelyeződött Los Angelesbe és a kaliforniai partvidékre.

Navigátor

mk-story-05

 

Lefedett játékok: Mortal Kombat 4, Mortal Kombat Gold

5.1. fejezet: A visszatérés
5.2. fejezet: Édenia elfoglalása
5.3. fejezet: Shinnok bosszúja
5.4. fejezet: Scorpion visszavág
5.5. fejezet: A bajnok útja
5.6. fejezet: Elvarratlan szálak

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

Az MK4 utólagosan kissé kilóg a sorból: pont két trilógia között helyezkedik el történetileg és megjelenésileg is. Ez a játék jelzi a John Tobias nevével fémjelzett éra végét. Maga a történet leginkább a későbbi események megalapozása miatt fontos: az itt feltűnt szereplők némelyike a Mortal Kombat egyik legfontosabb figurájává lépett később elő.
A leírás egyik legfőbb eltérése a helyszínekben rejlik. A játék nagyon egy helyre, az édenaiai palotára koncentrál, ezért pár esemény áthelyeződött más, ismertebb pontokra, hogy valamivel jobban az MK-univerzum részének érződjön.

Navigátor

mk-story-06

 

Lefedett játékok: Mortal Kombat: Deadly Alliance, Mortal Kombat: Tournament Edition

6.1. fejezet: A béke kora
6.2. fejezet: A Külvilág Felügyelő Ügynökség
6.3. fejezet: A Lin Kuei új útja
6.4. fejezet: Kitana háborúja
6.5. fejezet: A halott sereg
6.6. fejezet: A Halálos Szövetség
6.7. fejezet: Visszatérés egy réges-régi csatatérre
6.8. fejezet: A vámpír küldetése
6.9. fejezet: A skorpió és a sárkány vadászata
6.10. fejezet: Két fiatal lány
6.11. fejezet: A birodalmak legsötétebb napja

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

A Deadly Alliance egy új trilógia első darabja. A történetet immár John Vogel írta, aki teljesen új megközelítést alkalmazott. A sztori immár sokkal feszesebb tempójú, kisebb időtartamot ölel át, és sokkal inkább lineárisabb, regényszerűbb, mint sok kis független elem összessége.
Csakhogy a nagyobb tempó önellentmondásokat szül sokszor, ezért a leírásban az eredetileg két-három napot felölelő cselekmény több hetesre bővül. Így némileg érthetlenné válik, miért reagálnak ilyen lassan a földiek, másrészt választ kapunk arra a kérdésre, hogyan építetek fel egy több emeletes palotát mindössze egy falu lakossága segítségével, miközben az említett falu fiataljainak egy része még egy küzdelemsorozaton is részt vett.

Navigátor

mk-story-07

 

Lefedett játékok: Mortal Kombat: Deception (Konquest mód)

7.1. fejezet: Shujinko és Damashi
7.2. fejezet: A Lin Kuei
7.3. fejezet: Az Árnybirodalom
7.4. fejezet: Kész Káosz!
7.5. fejezet: Egy földi Kahn császár udvarában
7.6. fejezet: Káosz a Rendben
7.7. fejezet: Otthon
7.8. fejezet: Fogságban!
7.9. fejezet: Szabadság és gonoszság
7.10. fejezet: Kitérő
7.11. fejezet: Édenia
7.12. fejezet: Megtévesztés

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

A Deception Konquest módjának idővonala gyakorlatilag kibogozhatatlan. A mellékküldetések rengeteg ellentmondásba keverednek a lefejetetett történeti alapokkal, de sokszor önmagukkal is. Ezért a kezdeti, földi mellékszálak után egyre kevesebb ilyen került bele a leírásba. Amelyik mellékszál felbukkant, azt igyekeztem integrálni a fővonalba.

Navigátor

mk-story-08

 

Lefedett játékok: Mortal Kombat: Deception, Mortal Kombat: Unchained

8.1. fejezet: Hatalomátvétel
8.2. fejezet: A Sárkány visszatér
8.3. fejezet: Rendezett Káosz
8.4. fejezet: A kiromanta
8.5. fejezet: Kígyó az Édenkertben
8.6. fejezet: Szellemek az élők között
8.7. fejezet: Ősi tervek
8.8. fejezet: Visszavágás
8.9. fejezet: Farkasokkal táncolni
8.10. fejezet: Hazatérés
8.11. fejezet: Ómen

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

A Deception fő sztorivonalának megfejtése komoly fejtörést kívánt, mivel a karakterlapok, a lezáró történetek és a következő játék adatlapjaiból kellett összeollózni egy elfogadható történetet. A sorozatból ez az egyetlen játék, amelynek nem ismerjük a pontos lezárását, csak pár elnagyolt elemet belőle, például Onaga bukását. A leírás második fele ezért némileg saját iromány, amely azt célozza, hogy a sztori minél jobban illeszkedjen a következő játékban látott egyes elemekhez.
Az egyik fő eltérés Kitana és Jax története – ők az Unchained szerint megszabadultak Onaga átkától, ám ez sehogyan sem illeszkedett a többi leíráshoz, ezért figyelmen kívül hagytam.
Szintén lényeges elem, hogy Frost is visszatért az Unchainedben egy saját sztorivonallal, amely szintén önellentmondásba keveredik később. Ezt a sztoriszálat egy későbbi időpontra helyeztem, az Armageddonba.

Navigátor

mk-story-09

 

Lefedett játékok: Mortal Kombat: Armageddon

9.1. fejezet: A Prófécia
9.2. fejezet: Tekunin
9.3. fejezet: Az ébredés
9.4. fejezet: A hálózat csapdájában
9.5. fejezet: Szibéria
9.6. fejezet: Mágia és mechanika
9.7. fejezet: Sárkánygenetika
9.8. fejezet: A Sárkány barlangjában
9.9. fejezet: A Nagymester
9.10. fejezet: Testvérviszály

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

Az Armageddon története két fő elemből áll össze. Az első a Konquest mód, amely Tavent kíséri végig. A másik a játék kiadása utáni évben interneten megjelent karakterkártyák, amelyek elmesélik, hogy mi történt az egyes szereplőkkel a Deception vége óta. A történetleírás ezért három részre válik: az első és utolsó szakasz nagyrészt Tavent követi az ébredésétől a piramis lábánál lezajló csatáig; a középsőben pedig összegyűjtöttem mindazt, amit a többi szereplőről tudni lehetett ezen időszak alatt.
Az első rész legfontosabb történetei eltérései Frosthoz és Sareenához kötődnek. Frost tombolása eredetileg az Unchainedben tűntek fel, ám ez sehogyan sem illeszkedett Sub-Zero ottani sztorijához, ezért az egész esemény átkerült jó egy évvel későbbre. Sareena esetében pedig egyszerre három esemény zajlik le furamód egy időben. Mivel ezek sehogyan sem állíthatóak sorrendbe, így némileg átalakításra kerültek egyes elemek, illetve széthúzódtak egy nagyon szoros, de még éppen illeszkedő intervallumba.

Navigátor

mk-story-10

 

Lefedett játékok: Mortal Kombat: Armageddon

10.1. fejezet: Összeszedett darabkák
10.2. fejezet: Látomások
10.3. fejezet: Trónfosztás… és trónvisszafoglalás
10.4. fejezet: Vámpírvadászat
10.5. fejezet: Isteni közbeavatkozás
10.6. fejezet: A farkasok útján
10.7. fejezet: Quan Chi túrája
10.8. fejezet: Lélekcsapdában

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

Az Armageddonhoz utólag kiadott karakterlapok igyekeztek minél több szálat elvarrni a Deception és az Armageddon között. Mivel a lapok kiadását félúton abbahagyták a következő játék fejlesztése miatt, így a Tavenen kívüli események nagyja – például, hogy pontosan mi történt Jaxszel – máig tisztázatlan.

Navigátor

mk-story-11

 

Lefedett játékok: Mortal Kombat: Armageddon

11.1. fejezet: Meglepő találkozás
11.2. fejezet: A Citadella
11.3. fejezet: Sárkányvér
11.4. fejezet: A megtévesztett megtévesztése
11.5. fejezet: A császár erődje
11.6. fejezet: A palota mélyén
11.7. fejezet: Az új Halálos Szövetség
11.8. fejezet: Isteni ajándék
11.9. fejezet: Szemtől szemben
11.10. fejezet: Isteni színjáték
11.11. fejezet: Armageddon

Eltérések a játék és a leírás között, egyéb megjegyzések:

Az Armageddon legfőbb eseménye, a piramis lábánál lezajló csata, több módon értelmezhető. A játék eleinte határozottan egy adott irányba tereli a játékost a történettel kapcsolatban, ám egyes kulcsszereplők végtörténeteiben, illetve a Konquest mód alatt is sok apró eseményben tetten érhető, hogy a látszólag egyszerű alapfelállás valójában egy komoly cselszövés része is lehet. Maguk a fejlesztők sem döntötték el, hogy melyik az igazi, ezért a leírás a szimpatikusabbat, egyben a bonyolultabbat választotta magának.
megemlítendő, hogy Vogel egyik sajátossága, hogy a sztorikat úgy írja, mintha a legelső és a legutolsó fejezet között legfeljebb pár óra telne el. Csakhogy sok cselekményelem egyszerűen nem illeszthető ehhez, ezért a leírás pár napra húzta szét a teljes történetet.

Navigátor

Atom feed | HálóZsák képregények | 2003 óta