Ahogy azt már tudjátok, a Vadföld egy mesterségesen létrehozott szeglete a Földnek, amelyet egy földönkívüli lény, a Nuwali teremtett meg, egyrészt azért, hogy kutatómunkát végezzen, másrészt azért, mert nem ismerte a pálinkát, és ahelyett hogy alaposan berúgott volna, mindenféle kísérletezgetésekre adta a buksi fejét. Mikor a Nuwali megérkezett, a földi élet még igencsak gyerekcipőben járt. A lény egy másik, ismeretlen földönkívüli fajból toborzott munkásaival hozta létre a Vadföld alapjait egy vulkanikus vidékre. A vulkánok termelte geotermikus hő biztosította a Vadföld termékenységét és ebből nyerte a Nuwali az energiát a gépezeteihez is, amelyet mélyen a Vadföld alá vájt barlangrendszerekben tökéletesített. A Nuwali jó ideig várt - valljuk be, marhára türelmes volt, annyi szent. Addig várt, amíg megjelentek a Földön az értelmes élet képviselői, az ember-majmok, akik a hiányzó láncszem a Homo Sapiens és a buckalakók között. Csakhogy a Nuwali nem saját örömére végezte kísérleteit. Megbízói is voltak ám, akikről talán majd egy más leírásban értekezem bővebben. Annyi bizonyos, hogy ezek a „megbízók” elvesztették érdeklődésüket a Vadföld iránt, ami végül ahhoz vezetett, hogy a Nuwali elhagyta ezt a világot, sorsukra hagyva az itt élő lényeket.
A Vadföld nem maradt gazdátlan, évszázadokkal a Nagy Kataklizma néven elhíresült világégés előtt, Atlantisz terjeszkedő birodalma elérte az antarktiszi vidéket is, és a kutatók rátaláltak a Vadföldre. Az atlantisziak annyiban mások, mint a többi ide érkező felfedező, hogy nemcsak az érintetlen flórára és faunára bukkantak rá, hanem a barlangok mélyén rejtőző gépezetekre is, amelyek Nuwali titkait őrizték. Az atlantisziak már ekkor is hatalmas tudás birtokosai voltak, de Nuwali gépei olyan hatalmat adtak a kezükbe, amely szavakkal le sem írható. Ezért inkább szagokkal írjuk le. Az atlantisziak felhúztak egy antarktiszi kolóniát a Vadföld közelében, amelyet „Pangeának”, vagyis az ő nyelvükön „Paradicsomnak” neveztek el.
Pangea példája más fejlődő birodalmakat is felfedezésekre sarkalt, mint például Valúziát (Valusia), de Pangea maradt a vadföldi kereskedelem és kutatások központja. Állatok, emberformák és növények sokasága özönlött át Pangeán keresztül az atlantiszi királyság minden szegletébe. Az atlantiszi tudósok a kincsek kiaknázása mellett genetikai vizsgálatokat és kísérleteket folytattak a Vadföldön kialakult értelmes humanoid fajjal, amely még Nuwali génkísérletei során jött létre. Az atlantisziak feltörték a faj genetikai kódját és létrehoztak tucatnyi új fajt, amelyek DNS-ét állatokéval keresztezték. Ezeket a fajokat gyűjtőnéven bestiáknak (beast men) nevezzük. A bestiák körébe tartoznak például a madáremberek (Aerians), a majomformák (Tree People) vagy a halvérűek (Tubanti), akik mind-mind egyedi képességekkel és fejlett emberi intelligenciával rendelkeztek. Az atlantiszi tudósok ezeket a bestiákat, vagy állatembereket a pangeai központban dolgoztatták.
A bestiák egyre növekvő populációja segítségével Pangea végül elérte a teljes automatizálás szintjét, amely során már a kétkezi munkások abszolút feleslegessé váltak. Ekkor a tudósok a bestiákat visszaszorították Pangea egy rideg, elszigetelt szektorába, innen már egyenes út vezetett a dicső szocialista forradalomig... vagyis, izé, a munkásosztály lázadásáig, és a pár hétig tartó vérengzés után a bestiák elsöpörték az atlantisziakat, birtokba véve Pangeát. A bestiák fejlett diplomáciai érzéke egyenlő jogokat biztosított minden állatembernek, és növekvő intelligenciájuk segítségével beindították a mélyben szunnyadó gépezeteket, és a Pangeán túli területeket is kolonizálták.
A Nagy Kataklizma, amely az óceán mélyére süllyesztette Atlantiszt, a Vadföldre és Pangeára is hatással volt, de e két világ nem került Atlantisz sorsára, erős alapjaik és az őket körülvevő hegyek megóvták az itt élőket. Pangea ekkor lett végérvényesen a Vadföld része. A természet ugyan megkímélte őket, de a világ megváltozása miatt kialakult káosz már nem. A humanoid élőlények háromnegyede elpusztult, a túlélők pedig fajuk szerinti megosztásban barbár törzsekbe tömörültek. Az erőszak és a vérengzés folyamán csupán 10 humán faj maradt fenn, akik közül néhányan megrekedtek a kulturális fejlettség korai szakaszában, míg mások igazi virágzó birodalmakat építettek. A kihalt törzsek többségéről a nevükön kívül más adat nem is áll rendelkezésünkre, képekkel sem nagyon rendelkezünk, de próbáljuk meg áttekinteni őket - értelemszerűen akikről több infó van, azokat részletesebben is.
Aerians (Aeriánok)
Ez a faj könnyedén felismerhető hatalmas, angyalokat idéző színes szárnyaikról*, amelyek képessé teszik őket a repülésre. Mindegyikük bőrszíne eltérő és tollaik is különbözőek, lehetnek akár zöldek, kékek, vagy narancssárgák is. Központjuk Pangea területén az Aeria Shalan nevű fellegvárban található, amelyet magas kőoszlopok tartanak. Civilizációjuk messze fejlettebb, mint a Vadföldön élő többi népé, de még földi mértékkel mérve is kitűnnek. Társadalmukat éppen ezért tudósok közössége irányítja. Ők voltak az elsők, akik elsajátították a Vadföldön hagyott Nuwali és atlantiszi technológiát. Az aeriánok Ka-Zar legfőbb szövetségesei Pangeán, mióta csak hadban állnak a pteronokkal.
A faj ismert képviselői:
- Lord M'Dom Typ – haláláig az Aeriánok vezetője és legfőbb tudósa volt
- Buth – Aerián harcos, aki egy Terminus elleni csata során tűnt el
- Dephine, K'lm Fhet, Khup, Sep, Wend
Első megjelenésük: Ka-Zar the Savage 2. (1981)
Ape-Men (ember-majmok)
Az ember-majmok népe megrekedt az emberré válás evolúciós folyamatának korai szakaszában, és sokkal inkább majmok, mint emberek, bár intelligenciájuk szintje vitatható. Csoportokba verődve élnek Vadföld-szerte saját területeiken, és minden csoport technológiai szintje más és más. A legfejlettebb közülük a neandervölgyi csoport, amely még a vadföldi humanoidok között is az egyik legdominánsabb. Főként vadászattal foglalatoskodnak és törzsi háborúkat vívnak a többi majomember csoporttal a határsértések miatt.
Első megjelenésük: Ka-Zar v3. 31. (1984)
Awakilius
Ez a faj nem őshonos lakója a Vadföldnek, hanem pigmeus telepesek leszármazottai, akik egy nagy afrikai kataklizma elől menekülve találták rá a Vadföldre. Túl sokat nem tudunk róluk, csupán annyit, hogy a törzs vezetőjét Ka-Zar és Shanna mentette meg a lemuriánoktól, akik fel akarták áldozni a férfit.
Első megjelenésük: Ka-Zar the Savage 16.
Bhadwuan
A bhadwuan a legfejlettebb nép a Vadföldön, ugyanis ők a Nagy Kataklizma előtt idetelepült atlantisziak egyenesági leszármazottai. Képesek repülni és olyan biológiai energiát termelni és kibocsátani a testükből, amely többféleképpen felhasználható: például gyógyításra, de rombolásra is. Szakértői a varázslásnak és többször is megkísérelték átvenni a Vadföld feletti tejhatalmat, de Ka-Zar keresztezte törekvéseiket.
Első megjelenésük: Ka-Zar v4 1.
Cat People (Macskaemberek)
A macskaemberek népe egy nomád törzs, amely a Pangea területén lévő pandori barlangrendszerben él. Vadászó életmódra rendezkedtek be, és fogadalmat tettek arra, hogy minden macskaszerű létformát elpusztítanak, így például a kardfogú tigriseket is, mint amilyen Ka-Zat társa, Zabu. Emiatt több alkalommal is összecsaptak Ka-Zarral. A macskaemberek nem azonosak azzal a néppel, akik a Bosszú Angyal Tigra átváltoztatásában részt vettek, csak névhasonlóság áll fenn.
Első megjelenésük: Ka-Zar 1. (1970)
Cliff Forest People (Hegyi erdők népe)
A Hegyi erdők népe egy rendkívül békés, mezőgazdálkodást folytató nomád törzs, és szoros szövetségi kapcsolatban állnak a durammikkal, a környező barbár hordák támadásai ellen.
Első megjelenésük: Savage Tales 10.
Disiánok
A disiánok sárga bőrű faj, amely megjelenésében a szubterrániai moloidokra hasonlít. Egy földalatti városban, Belascóban élnek (a város nem véletlenül viseli a varázslómester nevét, vadföldi vándorlásai során élt itt). A faj néhány tagja képes energianyalábokat kilőni a szemeiből.
Első megjelenésük: Ka-Zar the Savage 11.
Durammi
A durammi egy humanoid törzs volt a Vadföld hegyvidékeiben, de a barbár törzsek sorozatos támadásai miatt mind egy szálig kipusztultak.
Első megjelenésük: Savage Tales 10.
Fall People (A Bukottak)
A Bukottak népe, akikről a tosz se tudja miért kapták ezt a nevet, vagy miképpen buktak el/le/meg/át, egy primitív humanoid törzs, és egy törzsfőnök vezetése alatt áll. Megjelenésükben és kultúrájukban leginkább az amerikai őslakosokra hasonlítanak. A Bukottak törzsfőnöke, Tongah, Ka-Zar egyik legrégebbi és legjobb barátja. A Bukottakat majdnem teljesen eltörölte a Nap Népével és egy idegen fajjal, a quarliánokkal (Quarlians) vívott csaták.
A faj ismert képviselői:
- Emuel – Tongah törzsfőnök testvére
- Gronk - Gronk testőreként szolgált
- Tatia – Tongah leánytestvére
- Tongah - törzsfőnök
- W'Kandro, Yada
Golden People (Aranyemberek)
Az aranyemberek egy sárga bőrű humanoid faj, és a szubterrániai gortokiánok leszármazottai. Hosszú ideje állnak szövetségben Ka-Zarral, és az aeriánokhoz hasonlóan ők is megtanulták használni a Vadföldön hagyott atlantiszi technológiákat.
Első megjelenésük: Marvel Super-Heroes v2 19.
Gondorok
A gondorok egy kihunyt tűzhányó belsejében épült város, Gondora lakói voltak. A törzs vezetője az Ember-Isten (God-Man), aki abszolút nem rendelkezik természetfeletti erőkkel, csupán egy nagy tudású és elvetemült kutató a külső világból, név szerint Montgomery Ford. A külső világból hozott technológiával és a gondorok vérével és verejtékével építette fel a várost, amelyet vaskézzel irányít. Gondora mára már elpusztult, miután a gondorok fellázadtak és elmenekültek.
Első megjelenésük: Ka-Zar: Lord of the Hidden Jungle 7.
Gorankians (Gorankiánok)
A gorankiánok egy szürke bőrű, majomszerű, félhülye lények, akik törzsi rendszerben élnek és vezetőjüket Etubannak hívják. A gorankiánok régóta hadban álltak az uruburiánok törzsével, mígnem megjelent Ka-Zar és agyilag zokni lett mindkét törzs, hála az Amerikában oly népszerű labdajátéknak, a baseballnak. Ka-Zar ugyanis megtanította nekik ezt a játékot, és azóta a két törzs a nézeteltéréseiket baseball-mérkőzésekkel rendezik. Gondolom hotdogot meg dinóhúsból csinálnak, és a saját mogyorójukat pörkölik hozzá. Bele se merek gondolni, miből köpülik a mustárt.
Első megjelenésük: Ka-Zar v3 1.
Gwundas (Gwundák)
A Gwundák egy primitív, halászó, vadászó, gyűjtögető népcsoport, akiket Ka-Zar mentett meg egyszer egy T-Rex támadásától.
Első megjelenésük: Ka-Zar v3 1.
Hauk'ka
A hauk'kák népe a később ismertetésre kerülő szauriánok egyik alfaja, akik a dinoszauruszokból fejlődtek intelligens létformává, egyidőben azzal, hogy az emberek evolúciójuk során kifejlődtek a majmokból. A hauk'kák fejlett technológiával, kultúrával és társadalmi értékekkel rendelkeznek. Népük felett az öregek tanácsa áll, akiknek tagjait a szauriánok delegálják.
A faj ismert képviselői:
- Kaidan – egy erős telepata, aki elrabolta Rachel Summerst és elhitette vele, hogy ő is a törzs tagja
- Masano – szárnyas mutáns tagja a törzsnek, és főként Angyallal küzdött
- Raina – ugyancsak mutáns, és Bestia nemezise, ereje olyan nagy, hogy még egy T-Rexet is képes volt elintézni egymaga
Karems (Karemmák)
A karemmák népe egy primitív, vadászó-gyűjtögető törzs, akiknek életét főleg Ka-Zar testvére, a Fosztogató (Plunderer) keserítette meg a Motyka Csont (Motyka Bone) használatával, amely egy rejtélyes teleportációs eszköz. A népet Ka-Zar és Shanna húzta ki a pácból.
A nép ismert képviselői:
- Beel, Schoeder, Smoot
Klantorr
A klantorr ez újabb szaurián alfaj, pteroszaurusz szárnyakkal, és egy Palandor nevű hely közelében élnek. Kizárólag emberi húst fogyasztanak, és a palandori emberekre vadásznak.
Első megjelenésük: Savage Tales 9.
Lemurans (Lemuránok)
A lemuránok emberi társadalom, akik a Pangea szektor Zarhan nevű körzetének Lemura nevű városát uralják. Technológiai szintjük a középkori Angliát idézi, vezetőjük Leanne királynő, aki Ka-Zar és Shanna ellensége. A lemuránok legfőbb szövetségesei a pteronok.
Ismert képviselőik:
- Leanne királynő, Kamin, Ular
Lizard-Men (Gyíkemberek)
A gyíkemberek*, mint azt már az elnevezésükből is sejthetitek, egy félig ember, félig gyík faj, és Vala-Kuri városában élnek. A gyíkemberek egy része mágikus úton átváltoztatott ember, akiket Iranda királynő raboltatott el és változtatott át. Ka-Zar ugyan sokukat megmentette és sikeresen visszaváltoztatta, de jó néhányan még mindig Irandra rabságában sínylődnek.
Első megjelenésük: Astonishing Tales 8.
*A faj nem azonos a szubterrániában élő Gyíkemberekkel.
Man-Apes (Majomemberek)
A majomemberek egy rettentően primitív, barlanglakó törzs, és arról ismertek, hogy az atlantiszi tudósok az ő genetikai kódjukat felhasználva alkották meg a bestiákat a Pangeán. Korábban rengeteg törzsük élt szerte a Vadföldön, mára már azonban csak a Maa-Gor vezette törzs maradt életben. Ka-Zar a törzs összes férfi tagjával végzett, így már csak az asszonyok és maga Maa-Gor él.
Első megjelenésük: X-Men 10. (1965)
Vadföldi mutáltak (Savage Land Mutates)
Ismert tagok: Amphibius, Barbarus, Brainchild, Gaza, Leash, Lupa, Lupo, Piper, Whiteout, Worm, Equilibrius, Vertigo és Lorelei (nem azonos az asgardi istennővel)
Még szuper bűnözői karrierje elején történt, hogy Magneto főhadiszállást hozott létre a világtól elzárt Vadföldön. Magneto a mutációs változások kiváltó okait kutatta, és erre remek helynek bizonyult a magas sugárzási szintekkel rendelkező Vadföld néhány vidéke. Magneto Vadföld-szerte felkutatta a nomád törzseket, és önmagát „Alkotónak” (Creator) nevezve tanulmányozni kezdte a helyiek egyedi adottságait és fiziológiáját, majd az így szerzett tudást felhasználva létrehozta a vadföldi mutáltakat (Savage Land Mutates). Mikor a mutáns hőscsapat, az X-Men látogatást tett a Vadföldön, a helyi mutáltak lecsaptak rájuk. Szerencséjükre a Vadföld ura, Ka-Zar a segítségükre sietett és együtt kiderítették, hogy az Alkotó és Magneto személye megegyezik. Magneto elfogta az X-eket, de Jean Grey végül a földdel tette egyenlővé Magneto bázisát, és a gonosz mutánst maga alá temette a törmelék. Az X-ek ezután ugyanazzal a szerkezettel, amellyel Magneto átalakította őket, megfosztotta a mutáltakat a képességüktől. Nem tudni hogyan, de ezek a vadföldi mutáltak végül visszanyerték emberfeletti erejüket és képességeiket, majd tudósokat, genetikusokat, orvosokat, sebészeket raboltak el, abban a reményben, hogy újabb mutáltakat hozhatnak létre. A Bosszú Angyalai, valamint asgardi segítőjük, Szif, az elrabolt tudósok keresésére indultak, és sikeresen kiszabadították őket, majd a vadföldi mutáltakat átadták a legközelebbi illetékes hatóságnak Chilében. A bebörtönzöttek persze rövid úton megszöktek és visszatértek Vadföldre.
A mutáns Angyal és Pókember később Vadföldre utaztak, ahol Ka-Zar segítségével Karl Lykost, vagyis Szauront akarták elfogni. Ekkor csaptak le rájuk a vadföldi mutáltak tagjai (Gaza, Barbarus, Vertigo, Amphibius és Brainchild, akik megtanulták Magneto átalakítóját használni), és élükre Szauron állt. Az X-Men jött, látott és pofán vágott mindenkit. Kiszabadították Angyalt, a Pókot és Ka-Zart, majd hazavágták a vadföldiek mutáns-átalakítóját. A vadföldi mutáltak ereje idővel persze maradéktalanul visszatért (ez talán a Magneto által genetikailag bekódolt biztosíték miatt történt) és miután új vezetőjük Zaladane lett, lecsaptak több chilei nagyvárosra. A mutáltak rémtettei a háború szélére sodorták a Vadföldet, amelyet végül az X-ek és a S.H.I.E.L.D. beavatkozása akadályozott meg. A szervezet bebörtönözte a vadföldi mutáltakat, a híradások szerint Magneto végzett Zaladane-nel, majd nyomtalanul eltűnt. Néhány X - Rozsomák, Vadóc és Jubilee - később Magneto felkutatására visszatért a Vadföldre, ahol arra eszméltek, hogy Szauron új vadföldi mutáltakat hozott létre és a maga oldalára állította a kegyetlen törzsek javát. A vadföldi mutáltak és az X-Men harcából utóbbiak kerültek ki győztesen, de csak hajszál híján. A Vadföldön az óta is mutáns csoportosulások kóborolnak, sokuk pedig összemérte már az erejét az X-Mennel, a Bosszú Angyalaival, vagy a fiatalokból álló Új Mutánsokkal.
Első megjelenés: X-Men 62. (1969)
N'Galan
Az N'Galan egy humanoid dinoszaurusz törzs, akik rokonsági kapcsolatban állnak a gyíkemberekkel. Vadászok és gyűjtögetők. A népet Kraven a vadász egykori mestere, Gregor hajtotta rabigába.
Első megjelenésük: Ka-Zar v4 1.
Nhu'gari
A nhu'gari népet a Vadföldre illegálisan vitt radioaktív hulladék változtatta át, amely miatt némelyek szárnyakat növesztettek, mások telepatikus képességeket kaptak, páran pedig ezt is, azt is. A törzs egy ideig Magneto szövetségese volt, majd elpusztította őket egy vulkánkitörés.
Első megjelenésük: X-Men: The Hidden Years 2.
Palandorians (Palandoriánok)
A palandoriánok élőhelye egy kis tavi sziget a Vadföldön, ahol a nép tagjai hatalmas hüllőkön lovagolva járnak. Kultúrájuk nagyban hasonlít az ősi atlantiszira, még a technológiai fejlődés előttről. A palandoriánok rendszeresen áldoztak embert Omel királynő uralkodása alatt, ám a királynő és az áldozati szentély elpusztultak, mikor egy mutáns apatosaurus átcsörtetett rajtuk.
A nép ismert képviselői:
- Sann király, Omel királynő
Pterons (Pteronok)
A Pteronok a leginkább mutálódott vadföldi humanoidok, akik pterodactyl külsővel és a repülés képességével rendelkeznek. Pangeán, az Athmeth barlangrendszerben élnek, és uralkodójuk, Khalf király vezeti őket. Az aeriánokkal vívott háborúk alaposan megtizedelték őket, a túlélők pedig nem szívesen mozdulnak ki barlangjaikból.
Első megjelenésük: Ka-Zar the Savage 2. (1981)
Reptile Men (Hüllőemberek)
A zöldes bőrű hüllőemberek a szauriánok alfaja, akik Vadföld mocsárvilágában tanyáznak. Mikor a földönkívüli Quor űrhajója becsapódott a Vadföldön, a hüllőemberek otthonánál, az őslakók és az idegen megküzdöttek egymással, de a hüllők képtelen voltak legyőzni őt és végül behódoltak neki. Civilizációjuk a Qour által hozott technológiának köszönhetően gyors fejlődésnek indult. A hüllőemberek ezután kezdték meg a vibránium lelőhelyek kifosztását, amellyel nemcsak Ka-Zar, de több más törzs haragját is kivívták. Mikor Ka-Zar az aranyemberek segítségével legyőzte Qourt, a hüllőemberek visszavonulásra kényszerültek.
Első megjelenésük: Marvel Super-Heroes 19.
Saurians (Szauriánok)
A szauriánok eredetileg közönséges gyíkok voltak, akiket az Új-Mexikóban végrehajtott kísérleti atombomba robbantások változtattak át. Eleinte ezen a területen éltek és föld alatti városokat építettek, de miután összecsaptak Ms. Marvellel, majd később Rommal az Űrlovaggal, áttelepültek a Vadföldre. Itt aztán több törzsre váltak szét, de a központi törzs, legnépesebb és legerősebb a szaurián maradt. Főként a vadföldi mutáltakkal és a hauk'kákkal csatároztak, de leginkább semleges félként írhatóak le. Amíg nem csesztetik őket, nem ártanak senkinek.
Ismert szauriánok:
- Aracht'yr, B'ok, C'rel, Faelar, Heamon, Khadar, Kurr'fri, M'dhar, Madri, Miriele, Tak
Snowmen (Havasi emberek)
A havasi emberek Pangea zord sztyeppéin élnek, és megjelenésükben a legendás jetire hajaznak. Ka-Zaron és Shannán kívül csak egy térképész, Mike Carlin találkozott velük, aki az egyetlen hiteles térképet készítette Vadföldről. Ő a Pangea szektor Chatorea tartományában lelt rájuk.
Első megjelenésük: Ka-Zar the Savage 28.
Sun People (A Nap Népe)
A kék bőrű Nap Népe a Nap Birodalmában él a Vadföldön, és egykor Zaladane uralkodott felettük, aki nemcsak királynőjük, de főpapnőjük is volt egy személyben. A törzs Garokknak hódol, akiben a Napistent tisztelik, és Vadföld egyik legstabilabb és legerősebb társadalma az övék.
Első megjelenésük: Astonishing Tales 3. (1970)
Swamp Men (Mocsári emberek)
A tokától bokáig szőrős mocsári népség Vadföld posványaiban székel, és társadalmuk fejlettségi szintje valahol ott tanyáz, ahol Európa tartott a sötét középkorban. Óriás madarakon repülnek és vibránium fegyvereket hasznának, Ka-Zart pedig szőrös szívük legmélyéig rühellik. A mocsári emberek egy marha nagy, Umbu nevű robot előtt hódolnak, amely még a szaggritarián megszállás emlékműveként maradt itt. Bár - mint mondtam - a mocsári emberek legszívesebben Ka-Zar fejét egy díszes cövek tetején látnák, mégis segítségére voltak a Titkos Invázió nevű történet során a skrullok elleni harcban.
Első megjelenésük: X-Men 10. (1965)
Sylandans (Szilandok)
A szilandok egyenes ági leszármazottai az egykor idetelepülő atlantisziaknak, akik üvegből építettek csillogó várost maguknak a Sötét-hegységben (Mountain of Darkness). Bár atlantiszi rokonaikkal a kapcsolatuk sok ezer évvel ezelőtt megszakadt, technológiai fejlettségük elképesztően nagy. A szilandok birtokolják az Élet vizét, amellyel évszázadok óta képesek gyógyítani minden betegséget. Városukat nemrégiben egy dühöngő dinoszaurusz zúzta szét.
Első megjelenésük: Savage Tales 7.
Tandar-Kaan
A Tandar-Kaan nevű törzs Vadföld-szerte elismert hajóépítőkből áll, akik a Tabar-folyó mentén rendezkedtek be. Csodás hajóikkal bárhová képesek eljutni, és bár ezen járművek anyaga fa és vas, mégis felveszik a versenyt bármilyen modern vízi alkalmatossággal.
Első megjelenésük: Ka-Zar v2 6.
Tordon-Naan
A Tordon-Naa nevű elszigetelt völgyvidék lakói Ilaka-Aron istenség követőinek vallják magukat. A nép nem őshonos vadföldi, hanem egy elveszett indiai népcsoport leszármazottai, akik itt találtak új otthont.
Első megjelenésük: Ka-Zar v2 10.
Tree People (Falakók)
A falakók, bár elsőre emberinek tűnnek, második pillantásra rögtön elővillan hatalmas lompos farkuk, és ezalatt most nem azt értsétek, hogy bármelyik pornófilm rendező két kézzel kapna utánuk. Hanem a fartőcsontjukból egy terjedelmes majomfarok nőtt ki. Pangea toronymagas fáin élnek, a Botor-erdőben. Shanna első férje, Mele is ebből a fajból származott. Vajon mi ragadhatta meg Shanna figyelmét Melében? A kiemelkedő intelligenciája, vagy a nagy és vastag furkósbotja?
Első megjelenésük: Ka-Zar the Savage 13. (1983)
Tribe of Fire (A Tűz törzse)
A Tűz törzse elsőre nem tűnik különösebben másnak a többi humanoid, halászó és vadászó népcsoporttól, de mégis különleges abból a szempontból, hogy némely tagja kiborg. Apokalipszis, a hatalmas erejű mutáns elragadta ennek a népnek több tagját is, és embertelen kísérletek sorozatával kiborggá alakította őket. A kiborgok többségét Rozsomák megölte ugyan, de az öntudatra ébredt túlélők visszatértek törzsükbe, amely visszafogadta őket.
Első megjelenésük: Wolverine: Jungle Adventure 1.
Tubanti
A tubanti egy halkinézetű humanoid nép, akik a Pangea-szigetet övező Gorahn-tenger vizeiben élnek. A tubantik Belasco szolgálói voltak, amikor a varázslómester Vadföld egyeduralkodója akart lenni. A zsarnoki Belasco után a tubantik önállósodtak, és a lemuránok szövetségesei lettek.
Első megjelenésük: Ka-Zar the Savage 29.
Uruburians (Uruburiánok)
Az uruburiánok egy bestiális kinézetű, agyaras népség és régóta ellenségei a gorankiánoknak. Az uruburiánok a másik népcsoport, akiket Ka-Zar békéltetésképpen bevezetett a baseball nevű játék gyötrelmes szépségeibe. Mióta vígan labdáznak, nem lándzsákkal és kifent késekkel rontanak egymásra, hanem baseball ütővel csapdossák egymást kupán.
Első megjelenésük: Ka-Zar v3 1.
Vala-Kuri
A Vala-Kurik a hüllőemberekhez és a waidiánokhoz hasonlóan a szauriánok alfaja, akik Ka-Zar védelme alatt állnak, mivel a Nap Népének tagjai előszeretettel gyilkolássza őket.
Első megjelenésük: Astonishing Tales 4.
Waidians (Waidiánok)
Újabb zöldbőrű szaurián alfaj, és rettentően békések. Mikor Ka-Zar még tinédzser volt, a nép egyik bölcs tagja, Benazu tanítgatta őt.
Első megjelenésük: Ka-Zar v4 1.
Zebra People (Zebraemberek)
A zebraemberek nem állatemberek vagy bestiák, hanem olyan mocsárlakó humanoidok, akik között egyaránt megtalálhatóak a fehér és fekete bőrű emberek is. A zebraemberek nevüket arról kapták, hogy bőrük színének különbözőségét festékkel fedik el. A fehér fekete csíkokat, a feketék fehér csíkokat mázolnak testükre. A zebraemberek idomított dinoszauruszok hátán járják a vidéket. A zebraemberek egy kicsiny csoportja kiválva a törzsből elnevezte magát gyíkembernek (nem azonos másik ugyanilyen nevű törzzsel... bonyolult ügy), hüllők lenyúzott pikkelyes bőréből készült páncélt viseltek, és Shee boszorkány szolgálói lettek. Shee halála után visszatértek a zebraemberek közé.
Első megjelenésük: Ka-Zar v2 12. (1975)
Mennyire volt hasznos számodra? 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4.81 (16 szavazat)