Előszóként: Így utólag visszaolvasva egyre gyakrabban használok "szakzsargont" ezekben a cikkekben. Mivel közel sem biztos, hogy mindenki, aki olvassa, tisztában van mindennel, szólnék, hogy a főoldalon a képregények gyűjtőoldalira vezető fenti gomb mellett, a Tudástárban van egy szószedet a képregényes alapfogalmakról, amiben bővebben ki vannak fejtve az itteni idegen- és szakszavak. A lista írásakor általában abból a feltételezésből indulok ki, hogy aki ezt olvasta, az az alapfogalmas gyűjteményt is ismeri, de ha esetleg mégsem, most már talán könnyebb lesz a megértés. És most a lényeg:
A nyarak általában a - nem túl meglepő módon nyáriaknak nevezett - eventek jegyében teltek az elmúlt években, így most, hogy nincs egy igazán nagy, kiadón belüli crossover sem se a Marvelnél, se a DC-nél - az Image United meg elvileg ebben az évmillióban befejeződik -, a kiadók azzal próbálják meg kihasználni a hagyományos nyári keresletnövekedést, amivel tudják. A DC például valahogy - ezen még kicsit filozofálgatnom kell, pontosan hogy - egyszerre hozta ki kerek jubileumra univerzuma három alappillérének, Supermannek, Batmannek és Wonder Womannek a saját sorozatát, a Marvelnél meg természetesen lett kb. nyolc tucat Avengers-cím. Mert ami minimálisan sikeres, abból kell legalább tíz spin-off. Ja, hogy nem 1994-et írunk. Erről az ottaniakat elfelejtette értesíteni valaki.
A top10 szokatlanul egységesen oszlik meg, bár ehhez köze lehet annak is, hogy most a lista nagyja egyetlen hatalmas középmezőny. Összesen két sorozat van 100e felett (New Avengers v2 #1: 129e; Batman #700: 104e), és kettő 90e felett (Avengers v4 #2: 98e; Batman: Return of Bruce Wayne #2: 92e). Vagyis, ja Avengers-Batman-Avengers-Batman, vagy akár mondhatnám, hogy Bendis-Morrison-Bendis-Morrison. Amint azonban az látható, hiába volt sorozatkezdés, hiába van rajta a tehetségét valahogyan visszanyert Romita, Bendis továbbra is olyan unalmas Angyalokat ír, hogy egyetlen szám alatt 70.000 (Hetven. Ezer.) olvasót veszítettek. Vagyis annyit, amennyien a júniusi tizedik helyezettet összesen megvették. Bravó. Egy komplett top10-es sorozatnyi olvasót elveszíteni egyetlen szám alatt még James Robinsonnak se sikerült, pedig ő aztán olyan unalmasra igyekezte írni a Supermant az eladásokat megdobó New Krypton után, amennyire az emberileg lehetséges volt, de Bendis természetesen ezt is felülmúlta.
A negyedik helytől lefelé amúgy elég tömény DC-dömping van, hála a fentebbi Bruce Wayne-en kívül a havi két Brightest Day-nek és a Green lantern v4-nek (ami amúgy bámulatosan szépen elpazarolt, felesleges 22 oldal volt a sorozatban). De a Flash v4 harmadik és a Superman 700. száma is a DC-t erősíti a Marvel Uncanny X-menével, Secret Avengersével és tizenkilencedik Avengers-ongoingjával, az Avengers Prime-mal szemben. Ez utóbbi amúgy az Angyalok fő hármasáról, Steve Rogersről, Tony Starkról és Thorról szól. Hogy mindegyik nagyon messze van és nagyon elfoglalt más címekben (némelyik többen is), senkit se zavarjon, a Bendis-féle füzetek külön alterverzumként funkcionálnak lassan. És igen, ezt is Bendis írja, szóval jelenleg három Avengers-címet ír, amiből eddig háromban nem történik semmi izgalmas. (Bár igyekszünk természetesen úgy beállítani, de amikor az előzeteseknél már a második számé úgy indul, hogy "Igen, és folytatódik a sikersorozat, további izgalmakkal, amik... valamik!", akkor az ember sejtheti, hogy a cselekményvázlat valószínűleg ráfér egy papír zsebkendőre. Egy Barbie-készlet papír zsebkendőjére. 72-es betűmérettel.) Ugyanakkor gyorsan hozzáteszem, a Prime előnye, hogy még viszonylag talán olvashatónak nevezhető, szóval az ember hajlamos megbocsátani neki.
Bár az Amazing Spider-Manen egy eléggé reklámozott történet indult múlt hónapban, ami meg is emelte az eladásokat teljes 7%-kal, a plusz olvasóknak a jelek szerint elég volt meglátniuk Kraven immár vagy negyedik gyerekét (komolyan, már többen vannak, mint Summersék, ahol a család egyetlen árvával indult) - aki amúgy azért különleges, mert lány, és olyan zordan tud nézni, hogy Kaine is a sztoriban visongatva (nem túlzok, tényleg) menekült előle -, és gyorsan ott is hagyta. A cím tehét továbbra is 57e-n van, még ha a Marvel a feje tetejére áll, akkor is. De érdekes módon James Justice Robinson JLA-je se akar lejjebb menni, szóval lehet, valamit elkezdett jól csinálni benne.
Ha már fentebb a jól sikerült húzásokról volt szó, most jöjjön pár kevésbé jól sikerült. Straczynski hiába vette át a Wonder Womant, számozták azt vissza v1-re, hogy jubiláljon, és még került is bele egy új jelmez, hála Jim Lee-nek, a WW #600 így is 24. helyen található 53e eladott példánnyal, ami bizony elég szerény a két másik nagyhoz képest. Még az új Green Arrow sorozat is megelőzte. Érdekes még mellettük látni Millar Nemesisét, ami bizony szinte semmit se veszített az első számhoz képest, pedig a sorozat nagyon finoman kifejezve sem indult igazán fényesen - konkrétan egy akkora baromsággal, ami még Millartól is sok, és nem tett jót neki McNiven pályafutásának legpocsékabb munkája sem.
De ha már Millar: maradt a helyén, és ugyanezen a kerek 50e-s szinten az Ultimate Comics Avengers második szériájának harmadik és negyedik füzete, amik szépen közrefogják a megmagyarázhatatlanul kicsit feljebb jött Hulk v3 23. számát. A jelek szerint úgy tűnik, ez és az Incredible Hulk is kezdenek végre beállni erre a középső szintre, ami a jelek szerint jobb, mint amit egy megint újabb Avegners-ongoing, az Academy első száma el volt képes érni. Ez amúgy gyakorlatilag az Initiative folytatása, ami Slott távozása óta olvashatatlanabb, mint Guggenheim művei, szóval nem csoda, hogy zéró bizalommal viseltetnek a legelvakultabb Marvel-zombik is iránta. Ami ahhoz képest, hogy amúgy mindent megvesznek ész nélkül manapság, amin az Avengers-cím van (tisztára mint a nagy X betű a Marvel-címekben a kilencvenes évek első felében), így egy ilyen indítás majdnem felér egy halálos ítélettel.
Minden riadalmammal ellentétben a Birds of Prey v2 mindössze 10%-os esést szenvedett el a második számára, ami egy elsőről második szám esetében szinte elhanyagolható mennyiség. Simone neve és Benes rajzai szépen kis stabil olvasótábort szedtek össze már most, és remélhetőleg a nagyjuk nem csak a régi BoP rajongói közül került ki.
Sajna ez azonban nem mondható el a Justce Society of America v3-ra. Johns távozása óta a sorozat folyamatosan leszálló ágban volt, mostanában azonban kezd vészesen leesni.
De igaz ez a Fantastic Fourra is, amit Hickman most már minden kétséget kizáróan meg fog ölni, és innen már csak akkor lehet kilábalni, ha hoznak egy épeszű írót, egy jó rajzolót, és megpróbálkoznak egy kemény csinnadrattával beharangozott első számmal. Igen, Hickman annyira tönkretette, hogy valószínűleg csak az mentheti meg a sorozatot, ha befejezik, és egy teljesen új irányvonalon újraindulnak. A cím pár ezerre van attól, hogy elhagyja a harmincezresek kategóriáját is. De a Daredevil se áll jobban, mert bár Diggle egy jó ötlettel állt elő, egy szerkesztői felülbírálat miatt hónapokig kellett egy helyben álldogálnia, mindezt azért, hogy csinálhassanak egy újabb mini eventet (a két X-es, a World War Vörös Veszedelem, a Thanos Imperative és a nyomjuk-rá-a-Heroic-Age-logót-mindenre-hátha-veszik mellé... így belegondolva elég sok kicsi crossover megy most egy nagy helyett náluk).
A Deadpool továbbra is érthetetlen, ugyanis annak ellenére, hogy a legjobb sorozata alig 38e-n áll, most megint jött egy újabb mini, amit - roppant meglepő módon - alig vesznek. Kicsit fura érzés még mindig ezt a jelenséget figyelni, hogy valami nem megy, nem is jó, mégis erőltetik, pedig nem is egy ismert és különösebben népszerű karakter. De valamennyire ilyenek talán a Bat-füzetek is, mert bár átlagosan egy elég jó színvonalat képviselnek a DC-n belül, de megint annyian vannak, hogy az emberek nem bírják. A Streets of Gotham és a Sirens adatai is ezt bizonyítják, akárcsak az új Joker's Asylumé - bár ez utóbbit valószínűleg sokan egybegyűjtve akarják majd megvenni.
Mivel a két nagy gyakorlatilag egyetlen hatalmas középmezőnyt alakított ki (a harmincasok-negyvenesek-ötvenesek listája közel félszáz helyet visz el), a kisebb kiadók előrébb tudtak törni. Nem nagyon, inkább csak a céges részesedéstáblázatban, de hát ki a kicsit nem becsüli... az valószínűleg idővel értelmes mennyiségű pénzt fog keresni a minimálbér helyett.
A hónap legjobb kistigrises kiadványa természetesen Dark Horse, és Joss Whedon nevéhez fűzhető, de nem Buffy, hanem a Serenity: Float Out egyrészes. Az Image továbbra is egy Walking Deaddel veszi fel a versenyt a komolyabb eladások terén, de a Kevin Smith-féle Green Hornet és a Boys is szép helyezéseket biztosítanak a Dynamite-nak. Rajtuk kívül nincs is független képregény 20e felett, bár a Star Wars Legacy utolsó előtti száma nagyon megközelítette azt.
És végezetül: jó érzés látni, hogy végre van új Mouse Guard, a Legends of the Guard mini, de sajnálatos, hogy csak 10e-rel nyitott a 161. helyen. Bár kétségtelen, hogy a Mouse Guard olyan sorozat, aminek a köteteiből adnak el sokat.
A köteteknél várható módon Sam Kieth (ő alkotta a Maxxot, ami talán még az MTV-s animációs sorozatból is ismerős lehet, és ami egy elég szűk rajongótáború, de hihetetlen kult státusszal bíró sorozat volt) Arkham Asylum: Madness címet kapott GN-je vezet, bár mindössze csak 7400 példánnyal. Közvetlen mögötte a Chew második kötete és az új (szám szerint tizedik) Hellboy-tpb-k állnak. Onnan lefelé pedig már csupa régi ismerős (Final Crisis és Batman: R.I.P. tpb-k, Straczynski Thorja) található, szóval lássuk az érdekességeket:
Habár egyetlen pozitív kritika se született róla, a DC mégis úgy döntött, HC-ban jelenteti meg a Justice League of Justive America: Cry for Justice-t. Bár 25 Justice-dolláros áron, ami egy vékony Marvel-tpb ára, szóval azért nem mondhatni, hogy túl sok pénzt mernének elkérni érte. Bár annyiban egyetértek a döntésükkel, hogy jobb azokat a festményeket olyan formátumban nézegetni, amit ki is lehet nyitni. Már csak az kellene, hogy egy szöveg nélküli változatot kiadjanak, és garantáltan többen vinnék, mint az eredetit.
De ha már DC és hardcoverek, kijött egy Adam Hughes-album a mester DC-s borítóiból. Mivel Hughes az egyik leggyorsabb és legnépszerűbb borító- és pin-up-rajzoló, így nem csoda, hogy elég szép helyen van a kötet a listán. De Rucka Batwomajének új, deluxe(!) hc-ja is kellemes látvány az újak között, akárcsak az új Gotham Central hc.
Bár a New Avengers v2 első száma volt a legtöbb példányban elkelt füzet júniusban, mégsem az volt a legjövedelmezőbb. Ugyanis a Marvel négy dolcsis füzetéhez képest még egy dollárral drágábban adták a Batman #700-at (és a másik kettő kerek százas jubiláló füzetet). Ennek az elég durva átmeneti emelésnek hála sikerült feljebb hozni a havi összesített füzetes bevételt egy százalékkal, ráadásul ennek nagyban segített az is, hogy végre emelkedtek a köteteladások: konkrétan 21%-ot az előző év ugyanezen hónapjához képest. Bár a teljes kép még mindig egy négy százalékos esést mutat 2009 júniusával összehasonlítva.
A negyedév enyhén negatív lett végül, 2% füzeteken, 9% köteteken, a végeredmény egy 4%-os szűkülés. A féléves azonban már jobban fest, 1% csökkenés a teljes piacon, ahol is a füzetek 1%-ot nőttek, a kötetek pedig 9%-ot estek. Ez alapján valószínűleg a könyvesboltokban se mennek sokkal jobban, de még mindig elég alacsony a képregénypiac vesztesége, ráadásul a mozgóképes licencekkel és egyéb termékekkel elég szépen sikerül valószínűleg kiegyensúlyozni ezt. (Nemrég jött a hír, hogy a Marvel elég erősen be akar törni a tv-zésbe is, hála a Disney hátszelének).
A kiadók közül a Marvelé volt a legnagyobb pofon, az elbukott hetvenezer Avegners-olvasó és több első számuk utáni visszaesés miatt most 2/3%-ot estek, a példányszámok 43, a bevételek 37%-át vitték el. A DC-nél viszont a példányszámok 1%-os csökkenését teljesen eltüntette a három nagy, öt dolláros füzet, mert a bevételarányuk egy százalékot nőtt, hogy a végeredményük 34/31 legyen.
Ez persze kedvezett a kicsiknek, a Dark Horse/image/IDW/Dynamite/Boom! ötös három-négy tizedet is erősítettek. Rajtuk kívül megint csak a Viz Media tudott a bevételben 1% fölé menni. Viszont megemlíteném, hogy az Archie közel 60%-ot jött feljebb májushoz képest, a Zenescope pedig a semmiből előbukkanva átugrotta még a Wizardot is. Szóval inkább a nagyon kicsik érezték a Marvel/DC enyhe visszaesését, ők viszont önmagukhoz képest nagyon.
És a szokásos linkek a végére:
Top 300 képregényfüzet
Top 300 képregénykötet
A top10 szokatlanul egységesen oszlik meg, bár ehhez köze lehet annak is, hogy most a lista nagyja egyetlen hatalmas középmezőny. Összesen két sorozat van 100e felett (New Avengers v2 #1: 129e; Batman #700: 104e), és kettő 90e felett (Avengers v4 #2: 98e; Batman: Return of Bruce Wayne #2: 92e). Vagyis, ja Avengers-Batman-Avengers-Batman, vagy akár mondhatnám, hogy Bendis-Morrison-Bendis-Morrison. Amint azonban az látható, hiába volt sorozatkezdés, hiába van rajta a tehetségét valahogyan visszanyert Romita, Bendis továbbra is olyan unalmas Angyalokat ír, hogy egyetlen szám alatt 70.000 (Hetven. Ezer.) olvasót veszítettek. Vagyis annyit, amennyien a júniusi tizedik helyezettet összesen megvették. Bravó. Egy komplett top10-es sorozatnyi olvasót elveszíteni egyetlen szám alatt még James Robinsonnak se sikerült, pedig ő aztán olyan unalmasra igyekezte írni a Supermant az eladásokat megdobó New Krypton után, amennyire az emberileg lehetséges volt, de Bendis természetesen ezt is felülmúlta.
A negyedik helytől lefelé amúgy elég tömény DC-dömping van, hála a fentebbi Bruce Wayne-en kívül a havi két Brightest Day-nek és a Green lantern v4-nek (ami amúgy bámulatosan szépen elpazarolt, felesleges 22 oldal volt a sorozatban). De a Flash v4 harmadik és a Superman 700. száma is a DC-t erősíti a Marvel Uncanny X-menével, Secret Avengersével és tizenkilencedik Avengers-ongoingjával, az Avengers Prime-mal szemben. Ez utóbbi amúgy az Angyalok fő hármasáról, Steve Rogersről, Tony Starkról és Thorról szól. Hogy mindegyik nagyon messze van és nagyon elfoglalt más címekben (némelyik többen is), senkit se zavarjon, a Bendis-féle füzetek külön alterverzumként funkcionálnak lassan. És igen, ezt is Bendis írja, szóval jelenleg három Avengers-címet ír, amiből eddig háromban nem történik semmi izgalmas. (Bár igyekszünk természetesen úgy beállítani, de amikor az előzeteseknél már a második számé úgy indul, hogy "Igen, és folytatódik a sikersorozat, további izgalmakkal, amik... valamik!", akkor az ember sejtheti, hogy a cselekményvázlat valószínűleg ráfér egy papír zsebkendőre. Egy Barbie-készlet papír zsebkendőjére. 72-es betűmérettel.) Ugyanakkor gyorsan hozzáteszem, a Prime előnye, hogy még viszonylag talán olvashatónak nevezhető, szóval az ember hajlamos megbocsátani neki.
Bár az Amazing Spider-Manen egy eléggé reklámozott történet indult múlt hónapban, ami meg is emelte az eladásokat teljes 7%-kal, a plusz olvasóknak a jelek szerint elég volt meglátniuk Kraven immár vagy negyedik gyerekét (komolyan, már többen vannak, mint Summersék, ahol a család egyetlen árvával indult) - aki amúgy azért különleges, mert lány, és olyan zordan tud nézni, hogy Kaine is a sztoriban visongatva (nem túlzok, tényleg) menekült előle -, és gyorsan ott is hagyta. A cím tehét továbbra is 57e-n van, még ha a Marvel a feje tetejére áll, akkor is. De érdekes módon James Justice Robinson JLA-je se akar lejjebb menni, szóval lehet, valamit elkezdett jól csinálni benne.
Ha már fentebb a jól sikerült húzásokról volt szó, most jöjjön pár kevésbé jól sikerült. Straczynski hiába vette át a Wonder Womant, számozták azt vissza v1-re, hogy jubiláljon, és még került is bele egy új jelmez, hála Jim Lee-nek, a WW #600 így is 24. helyen található 53e eladott példánnyal, ami bizony elég szerény a két másik nagyhoz képest. Még az új Green Arrow sorozat is megelőzte. Érdekes még mellettük látni Millar Nemesisét, ami bizony szinte semmit se veszített az első számhoz képest, pedig a sorozat nagyon finoman kifejezve sem indult igazán fényesen - konkrétan egy akkora baromsággal, ami még Millartól is sok, és nem tett jót neki McNiven pályafutásának legpocsékabb munkája sem.
De ha már Millar: maradt a helyén, és ugyanezen a kerek 50e-s szinten az Ultimate Comics Avengers második szériájának harmadik és negyedik füzete, amik szépen közrefogják a megmagyarázhatatlanul kicsit feljebb jött Hulk v3 23. számát. A jelek szerint úgy tűnik, ez és az Incredible Hulk is kezdenek végre beállni erre a középső szintre, ami a jelek szerint jobb, mint amit egy megint újabb Avegners-ongoing, az Academy első száma el volt képes érni. Ez amúgy gyakorlatilag az Initiative folytatása, ami Slott távozása óta olvashatatlanabb, mint Guggenheim művei, szóval nem csoda, hogy zéró bizalommal viseltetnek a legelvakultabb Marvel-zombik is iránta. Ami ahhoz képest, hogy amúgy mindent megvesznek ész nélkül manapság, amin az Avengers-cím van (tisztára mint a nagy X betű a Marvel-címekben a kilencvenes évek első felében), így egy ilyen indítás majdnem felér egy halálos ítélettel.
Minden riadalmammal ellentétben a Birds of Prey v2 mindössze 10%-os esést szenvedett el a második számára, ami egy elsőről második szám esetében szinte elhanyagolható mennyiség. Simone neve és Benes rajzai szépen kis stabil olvasótábort szedtek össze már most, és remélhetőleg a nagyjuk nem csak a régi BoP rajongói közül került ki.
Sajna ez azonban nem mondható el a Justce Society of America v3-ra. Johns távozása óta a sorozat folyamatosan leszálló ágban volt, mostanában azonban kezd vészesen leesni.
De igaz ez a Fantastic Fourra is, amit Hickman most már minden kétséget kizáróan meg fog ölni, és innen már csak akkor lehet kilábalni, ha hoznak egy épeszű írót, egy jó rajzolót, és megpróbálkoznak egy kemény csinnadrattával beharangozott első számmal. Igen, Hickman annyira tönkretette, hogy valószínűleg csak az mentheti meg a sorozatot, ha befejezik, és egy teljesen új irányvonalon újraindulnak. A cím pár ezerre van attól, hogy elhagyja a harmincezresek kategóriáját is. De a Daredevil se áll jobban, mert bár Diggle egy jó ötlettel állt elő, egy szerkesztői felülbírálat miatt hónapokig kellett egy helyben álldogálnia, mindezt azért, hogy csinálhassanak egy újabb mini eventet (a két X-es, a World War Vörös Veszedelem, a Thanos Imperative és a nyomjuk-rá-a-Heroic-Age-logót-mindenre-hátha-veszik mellé... így belegondolva elég sok kicsi crossover megy most egy nagy helyett náluk).
A Deadpool továbbra is érthetetlen, ugyanis annak ellenére, hogy a legjobb sorozata alig 38e-n áll, most megint jött egy újabb mini, amit - roppant meglepő módon - alig vesznek. Kicsit fura érzés még mindig ezt a jelenséget figyelni, hogy valami nem megy, nem is jó, mégis erőltetik, pedig nem is egy ismert és különösebben népszerű karakter. De valamennyire ilyenek talán a Bat-füzetek is, mert bár átlagosan egy elég jó színvonalat képviselnek a DC-n belül, de megint annyian vannak, hogy az emberek nem bírják. A Streets of Gotham és a Sirens adatai is ezt bizonyítják, akárcsak az új Joker's Asylumé - bár ez utóbbit valószínűleg sokan egybegyűjtve akarják majd megvenni.
Mivel a két nagy gyakorlatilag egyetlen hatalmas középmezőnyt alakított ki (a harmincasok-negyvenesek-ötvenesek listája közel félszáz helyet visz el), a kisebb kiadók előrébb tudtak törni. Nem nagyon, inkább csak a céges részesedéstáblázatban, de hát ki a kicsit nem becsüli... az valószínűleg idővel értelmes mennyiségű pénzt fog keresni a minimálbér helyett.
A hónap legjobb kistigrises kiadványa természetesen Dark Horse, és Joss Whedon nevéhez fűzhető, de nem Buffy, hanem a Serenity: Float Out egyrészes. Az Image továbbra is egy Walking Deaddel veszi fel a versenyt a komolyabb eladások terén, de a Kevin Smith-féle Green Hornet és a Boys is szép helyezéseket biztosítanak a Dynamite-nak. Rajtuk kívül nincs is független képregény 20e felett, bár a Star Wars Legacy utolsó előtti száma nagyon megközelítette azt.
És végezetül: jó érzés látni, hogy végre van új Mouse Guard, a Legends of the Guard mini, de sajnálatos, hogy csak 10e-rel nyitott a 161. helyen. Bár kétségtelen, hogy a Mouse Guard olyan sorozat, aminek a köteteiből adnak el sokat.
A köteteknél várható módon Sam Kieth (ő alkotta a Maxxot, ami talán még az MTV-s animációs sorozatból is ismerős lehet, és ami egy elég szűk rajongótáború, de hihetetlen kult státusszal bíró sorozat volt) Arkham Asylum: Madness címet kapott GN-je vezet, bár mindössze csak 7400 példánnyal. Közvetlen mögötte a Chew második kötete és az új (szám szerint tizedik) Hellboy-tpb-k állnak. Onnan lefelé pedig már csupa régi ismerős (Final Crisis és Batman: R.I.P. tpb-k, Straczynski Thorja) található, szóval lássuk az érdekességeket:
Habár egyetlen pozitív kritika se született róla, a DC mégis úgy döntött, HC-ban jelenteti meg a Justice League of Justive America: Cry for Justice-t. Bár 25 Justice-dolláros áron, ami egy vékony Marvel-tpb ára, szóval azért nem mondhatni, hogy túl sok pénzt mernének elkérni érte. Bár annyiban egyetértek a döntésükkel, hogy jobb azokat a festményeket olyan formátumban nézegetni, amit ki is lehet nyitni. Már csak az kellene, hogy egy szöveg nélküli változatot kiadjanak, és garantáltan többen vinnék, mint az eredetit.
De ha már DC és hardcoverek, kijött egy Adam Hughes-album a mester DC-s borítóiból. Mivel Hughes az egyik leggyorsabb és legnépszerűbb borító- és pin-up-rajzoló, így nem csoda, hogy elég szép helyen van a kötet a listán. De Rucka Batwomajének új, deluxe(!) hc-ja is kellemes látvány az újak között, akárcsak az új Gotham Central hc.
Bár a New Avengers v2 első száma volt a legtöbb példányban elkelt füzet júniusban, mégsem az volt a legjövedelmezőbb. Ugyanis a Marvel négy dolcsis füzetéhez képest még egy dollárral drágábban adták a Batman #700-at (és a másik kettő kerek százas jubiláló füzetet). Ennek az elég durva átmeneti emelésnek hála sikerült feljebb hozni a havi összesített füzetes bevételt egy százalékkal, ráadásul ennek nagyban segített az is, hogy végre emelkedtek a köteteladások: konkrétan 21%-ot az előző év ugyanezen hónapjához képest. Bár a teljes kép még mindig egy négy százalékos esést mutat 2009 júniusával összehasonlítva.
A negyedév enyhén negatív lett végül, 2% füzeteken, 9% köteteken, a végeredmény egy 4%-os szűkülés. A féléves azonban már jobban fest, 1% csökkenés a teljes piacon, ahol is a füzetek 1%-ot nőttek, a kötetek pedig 9%-ot estek. Ez alapján valószínűleg a könyvesboltokban se mennek sokkal jobban, de még mindig elég alacsony a képregénypiac vesztesége, ráadásul a mozgóképes licencekkel és egyéb termékekkel elég szépen sikerül valószínűleg kiegyensúlyozni ezt. (Nemrég jött a hír, hogy a Marvel elég erősen be akar törni a tv-zésbe is, hála a Disney hátszelének).
A kiadók közül a Marvelé volt a legnagyobb pofon, az elbukott hetvenezer Avegners-olvasó és több első számuk utáni visszaesés miatt most 2/3%-ot estek, a példányszámok 43, a bevételek 37%-át vitték el. A DC-nél viszont a példányszámok 1%-os csökkenését teljesen eltüntette a három nagy, öt dolláros füzet, mert a bevételarányuk egy százalékot nőtt, hogy a végeredményük 34/31 legyen.
Ez persze kedvezett a kicsiknek, a Dark Horse/image/IDW/Dynamite/Boom! ötös három-négy tizedet is erősítettek. Rajtuk kívül megint csak a Viz Media tudott a bevételben 1% fölé menni. Viszont megemlíteném, hogy az Archie közel 60%-ot jött feljebb májushoz képest, a Zenescope pedig a semmiből előbukkanva átugrotta még a Wizardot is. Szóval inkább a nagyon kicsik érezték a Marvel/DC enyhe visszaesését, ők viszont önmagukhoz képest nagyon.
És a szokásos linkek a végére:
Top 300 képregényfüzet
Top 300 képregénykötet
Hozzászólások