Blackbird IV: Sorstalanság
A Bosszú Angyalai a Rejtélyes X-Men ellen mininél tartottunk, ahol az első három rész gyakorlatilag egy „road movie”, amiben az X-ek, Magneto, az Angyalok és a Szovjet Szuperkatonák kergetik egymást Délkelet-Ázsiában. Az X-ek, mondanunk sem kell, a Blackbird-del érkeztek, ezúttal egy új rajzoló, egy bizonyos Marc Silvestri (és Joe Rubenstein) tollából:
Zseniális, hogy Marc néhány nyamvadt vonalból micsoda SR-71-est alakít! Amire szükség is van, mert a Blackbird fedélzetén jó pár jelenet játszódik, például ez itt:
És az SR-71-es persze a csihipuhiból se marad ki:
Később a Titánember célkeresztjébe kerül:
Hogy az orosz Titánembernek miért angolul kommunikál a páncélja, azt persze sose tudjuk meg, és időnk sincs ezen töprengeni, mert a tavaris meghúzza a ravaszt…
Szerencsére nagyobb baj nem lesz, a Blackbird ezzel a kis karcolással megússza a kalandot – ellentétben a Bosszú Angyalainak Quinjet-jével, amit már az első részben lezúznak, de persze mindjárt lesz helyette egy másik. Ebből is látszik, hogy melyik az értékesebb… Mindenesetre az X-ek kényszerleszállást hajtanak végre és Szingapúrban hagyják a Blackbirdöt…
…ami így kiesik a sztoriból, de aztán valahogyan visszakerül a jogos tulajdonosokhoz. Így amikor az X-Men sztorija visszakanyarodik a Rejtélyes X-Men lapjaira és a mutánscsapat átcuccol a nyugatii partra, az Alcatrazban parkolva láthatjuk viszont:
Az X-ek hamarosan elhagyják az Alcatrazt, természetesen a Blackbirddel. Immár a Rejtélyes X-Men-t is Marc Silvestri rajzolja, a kihúzó ismét Dan Green, és a 224-ik részben ismét megcsodálhatjuk a Bosszú Angyalaival közös kalandban megismert Blackbird-stílust:
Baljós jelenet – mégis, ki sejthetné, hogy ez a búcsú gyakorlatilag örökre szól? Hőseink a következő részben már gyalogszerrel érkeznek meg Dallasba, ahol „meghalnak”, és Ausztráliában kezdték újra a karrierjüket. Itt csatlakozott hozzájuk Kapuőr (vagy ők csatlakoztak hozzá), aki rögtön a célállomásra teleportálta őket, a továbbiakban tehát már nem volt szükségük a Blackbirdre, ami így a Rejtélyes X-Men #224-beli, ünnepélyesnek nehezen nevezhető fellépésével minden fanfár nélkül kiesett az X-világból.
De mi Sherlockabbak vagyunk Holmes-nál, és tudjuk, hogy A hihetetlen Hulk #340-ben bepillanthatunk a San Franciscóból Dallas felé útközben átélt kalandokba – amikben a Blackbird is szerephez jutott, és a rajzoló nem kisebb név, mint Todd MacFarlane!
Ahogy Palik László mondaná: Hova tűnt Madelyne Pryor, hova tűnt Madelyne Pryor?…
Hopp, a Hulk TÉNYLEG majdnem lezúzta a Blackbird-öt és csak Mázlista szerencsehozó képessége mentette meg kedvenc repülőnket egy igen kellemetlen találkozástól – ami persze nem terjedt ki az utasszállítóra…
Szóval ezek után jutott az X-Men a dallasi repülőtérre, ahol feltehetően hátrahagyták a gépüket és később se mentek érte Ausztráliából. De hát egy módosított, teljesen egyedi SR-71-es mégse olyasmi, ami sokáig árválkodna gazdátlanul, így hamarosan többen is jelentkeztek …
Először is az Inferno során, a Rejtélyes X-Men #243-ban az X-Men a fent említett teleportálással eljutott New Yorkba, ahonnan aztán átruccantak Charles Xavier westchesteri iskolájába (amit abban az időben az Új Mutánsok használtak, bár ők éppen nem voltak otthon). Vadóc és Psziché a földalatti hangáron át osontak be, ahol összeakadtak Kardfogúval, és mellesleg hihetetlen látomásban volt részük (Chris Claremont, Marc Silvestri, Dan Green):
Igen, az ott a Blackbird, bár ügyet se vet rá senki. Hogy került ide Dallasból?
Nos, a válasz egyszerű: sehogy, ezt Silvestri benézte. Mentségére legyen mondva, Claremont talán elfelejtette megemlíteni, hogy a szintén általa írt Excalibur #8-ban éppen ekkor (azaz közvetlenül az Inferno után) húzza elő a közkedvelt x-edik X-Mant, de nem New Yorkból, hanem Kaliforniából. Az Excalibur-t az X-Men régi tagjai, Árnymacska és Árnyék (is) alapították az X-Men „halála” után, és mivel a Blackbird továbbra is elsőrangú repcsinek számított, a tulajdonos (feltehetően Xavier, aki ekkor a siárok vendégszeretetét élvezte) nevében visszakérték. A Blackbird éppen az SR-71-est valamikor a valóságban is kifejlesztő Skunk Works karmai között volt (az nem derült ki, hogyan került oda Dallasból), akik még szívesen nézegették volna egy darabig, hogy miből lesz a cserebogár, azaz a feketerigó, így Árnyék a rögtön az Inferno után játszódó Excalibur #8-ban saját kezébe vette a birtokviszonyokat…
Innentől kezdve a Blackbird az Excalibur igáslova lesz, egyből kap egy szép hangárt és rögtön a következő számban ezzel indulnak útnak:
Csodálatosképpen az Excalibur sem teszi tönkre a Blackbird-öt – talán ők a Marvel-univerzum egyetlen szuperhős-csapata, akik képesek voltak egy repülőt egy darabban visszaadni?
Mert ahogy telnek-múlnak az évek, előbb-utóbb azért csak hiányozni kezd az X-eknek az öreglány, és az SR-71-es visszatér Westchesterbe – majd a következő részben!
Hozzászólások